Vieta un laiks
Semināra dalībnieki apspriedīs to, kā biznesam saglabāt konkurētspēju reizē ar atjaunojamo energoresursu un klimata mērķu sasniegšanu.
Latvijā vieglie un smagie kravas transportlīdzekļi, komunālais transports, kā arī autobusi, veido vairāk nekā 40% no visām autotransporta emisijām. Līdz šim diskusija par kravas automašīnu, komunālā transporta un autobusu dekarbonizāciju izpaliek. Cik ātri ieviest biometāna un citu alternatīvo degvielu (LNG, CNG, H2) transportlīdzekļus, kā paātrināt kravas transporta, komunālā transporta un autobusu elektrifikāciju, kā mainīsim transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļu likmes un degvielu nodokļus, kā izmantot jaunākās ES transporta dekarbonizācijas iniciatīvas – to seminārā apspriedīs tirgus dalībnieki un valsts pārvaldes un pašvaldību pārstāvji.
Vairāki regulējumi izmainīs transporta sektoru – Alternatīvo degvielu infrastruktūras regula, Direktīva par “tīro” un energoefektīvo autotransporta līdzekļu izmantošanas veicināšanu, Atjaunojamo energoresursu direktīva, kā arī citi regulējumi par ilgtspējas jeb ESG aspektiem. Tā rezultātā pieaugs klientu vai investoru pieprasījums pēc ilgtspējīgākiem pakalpojumiem. Lai līdz 2030.gadam Latvija sasniegtu klimata mērķus, nepieciešama straujāka elektromobilitātes un alternatīvo degvielu izaugsme – tas veido jaunas iespējas biznesam.
Diskusijas referenti:
Ivo Ošenieks, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents
Aleksandrs Pociluiko, Autopārvadātāju asociācijas “Latvijas Auto” ģenerālsekretārs
Aigars Pušinskis, Scania Latvia vadītājs
Annija Novikova, Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore
Andris Kaņeps, Iepirkuma Uzraudzības biroja tiesību aktu piemērošanas departamenta direktores vietnieks
Aija Timofejeva, Klimata un enerģētikas ministrijas Enerģētikas ilgtspējas departamenta direktore
Andris Karlsons, Eco Baltia vide Attīstības direktors
Jānis Bethers, Virši-A biznesa attīstības vadītājs
Semināru apmeklēt ir aicināti uzņēmumi, kuriem interesē autoparka nomaiņa (kravu un pasažieru pārvadātāji, komercuzņēmumi), alternatīvo degvielu ražotāji, kā arī transportlīdzekļu ražotāji / tirgotāji, līzinga un finanšu institūcijas, elektroenerģijas ražotāji, uzlādes tīklu attīstītāji, apdrošinātāji, valsts un pašvaldību institūciju pārstāvji, mediju pārstāvji.