Latvijas ilgtspējas klasterā un Amber Advisory sadarbības tiešsaistes seminārā tika apspriestas nākotnes prasības un iespējamie risinājumi saistībā ar zemo emisiju zonu ieviešanu, ES fondu atbalstu un bezemisiju transportlīdzekļu izmantošanu, akcentējot nepieciešamību loģistikas uzņēmumiem un lielveikaliem savlaicīgi sagatavoties jauno prasību ieviešanai.
Kā norādīja Armands Gūtmanis, Latvijas ilgtspējas klastera valdes priekšsēdētājs:
“Direktīvas par emisiju samazinājumu ir spēkā! Jāpilda ir AFIR regula – par alternatīvo degvielu infrastruktūru. Latvijas uzņēmumu ilgtspējas ziņojumos jāiekļauj sadaļa par emisijām no piegādātājiem. Transporta uzņēmumiem jāpāriet pakāpeniski uz bezemisiju auto. Latvijas uzņēmumu ilgtspējas ziņojumos jāiekļauj sadaļa par emisijām no piegādātājiem.”
Gūtmanis arī uzsvēra, ka, lai gan Latvijā atbalsta instrumentu bezemisiju kravas un komunālajiem transportlīdzekļiem šobrīd nav, citās valstīs jau notiek aktīva rīcība šajā virzienā. Piemēram, Zviedrija līdz 2030. gadam plāno panākt, ka 50% no jauna reģistrēto kravas automašīnu tiks darbinātas ar elektrisko piedziņu, bet Polija jau izstrādājusi liela budžeta ES fondu atbalsta programmu bezemisiju transportlīdzekļiem.
Vebinārā piedalījās:
- Viesturs Zeps, Rīgas domes Mājokļa un vides komitejas priekšsēdētājs
- Tālivaldis Vectirāns, Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors
- Kaspars Avots, “Baltic Hydrogen Group” vadītājs Baltijas valstīs
- Mārtiņš Stirāns, “Kempower” pārstāvis Baltijas valstīs
Paldies dalībniekiem un runātājiem par vērtīgo informāciju!